Vietin toissa viikon Virossa ulkomaanreportterina. Kaksi päivää yritin selvitä hengissä Tallinnassa ja seuraavat kaksi päivää olin yltäkylläisyydessä Muhun saarella, Tihusen hevosturismitilalla.

Tallinnassa en löytänyt kunnon syötävää millään. En tiennyt, mikä on vehnäjauho eestiksi ja tarjoilijat taas eivät tienneet, mikä on wheat tai gluten free englanniksi. (Nyt tiedän: se on NISUJAUHO - olisihan se pitänyt arvata).

Jos joku tietää keliakiaystävällisiä paikkoja Tallinnasta, niin minulle saa vinkata!

Muhuun en ollut ilmoittanut, että olen keliaakikko, mutta  silti kaikki sujui aivan liian hyvin. Minulla oli omat näkkärit mukana, mutta muuten en joutunut kärsimään nälästä.

Aamupalalla minulle keitettiin ensimmäisenä aamuna riisipuuroa ja toisena päivänä maissipuuroa. Ruoaksi taas sain villisikaa ja oman maan vihanneksia mitä erilaisimmissa muodoissa. Jälkiruokana sain sekä uuniomenoita että -päärynöitä ja yhtenä päivänä emäntä leipoi maissi-kerma-omena-piirakan. Luovaa ja hyvää!

Jos suuntat siis Muhuun, niin TIhusen hobuturismitalu on keliaakikon taivas!

Tihusen hobuturismitalu:

Ruoka: GGGGG

Palvelu: GGGGG

Täydet viisi geetä siis!